volgers

vrijdag 30 maart 2012

Mijn eerste GIVE AWAY

Piep


Toen ik vorige week weer die prachtige enveloppe mocht ontvangen van de mooie give away die ik (alweer) gewonnen had, dacht ik....


Nu is het mijn beurt,

Dus heb ik me gisteren in onze gezellige winkel Naald en Draad, waar onze bee altijd doorgaat wat mooi dingetjes gekocht.

En al was ik zelf verliefd op de stofjes toch ga ik ze via mijn eerste give away aan de winnaar schenken.




Waaruit bestaat het pakketje?

- drie erg mooie stofjes (elk stofje is 50x55cm)

- een pakje quiltnaaldjes die ik zelf graag gebruik

- en een erg mooi lintje om alles samen te houden

Wat moet je doen om deel te nemen?

- Laat een berichtje achter waarin je in enkele zinnen vertelt "hoe je besmet raakte met het quiltvirus". (dit zal geen invloed hebben op de uitslag, maar lijkt me erg leuk om te lezen)

- Ben je nog geen volger van mijn blog, dan mag je dat altijd worden.

- Wil je twee kansen hebben om te winnen, plaats dan een linkje van deze give-away op je eigen blog

Ik zal de winnaar bekend maken op
15 APRIL 2012

Veel succes aan iedereen die een kansje waagt.

Knuf Mieke

108 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat een leuke give away. Ik il graag meedoen en heb al een link op mijn blog gezet.

Anneke zei

Wat lief van je en wat een mooie give away.
Ik heb helaas geen blog om je link op te vermelden.
Als kind vroeg ik me vaker af hoe je de noodzakelijkste dingen in huis kon krijgen in tijden van schaarste of armoede. Eten kon je zelf verbouwen, en kleren eventueel zelf maken (stof leek me niet zó duur, en anders was er nog de wol van de schapen), maar die dikke dekens? dat zou wel duur zijn, zo'n dik stof! En vele, vele jaren later las ik iets over quilts: eureka, dat was dus de oplossing! En dat wilde ik zelf dan ook wel eens uit proberen...

Joke zei

Hoi Mieke ,

Graag wil ik even kort vertellen hoe ik ben gaan quilten
mijn schoonzusje deed het al en dit nam ze mee op vakantie . Ik ben grote fan van het maken van poppenhuizen 1:12 maar dat neem je niet zo snel mee op vakantie , dus ben ik met quilten begonnen , cursus gedaan , en nu doe ik alles alleen en haal ik veel tips van prikbord en verschillende blogs .

Anoniem zei

Hoi Mieke, ik vind dit geweldig eerst zelf 3 keer winnen en dan iets terug geven. Jou blog volg ik al een tijdje, dus dit is niet iets nieuws voor me. Ik wens me zelf en ook de andere veel plezier met dit leuke pakketje.
En nu over het quiltvirus, persoonlijk vind ik dit erg leuk om met iedereen alles te delen, er ontstaan mooie vriendschappen hierdoor. Grote quiltgroepen, gezelligheid enz. Ik zelf ben verschillende keren in Amerika geweest waardoor ik deze quiltvirus heb gezien en meegemaakt. veel succes voor iedereen en een fijne dag. gr. Stien.

Heleni zei

Ooh Mieke, wat een super giveaway. Ik wil graag meedoen hoor.
22 jaar geleden hebben een paar vriendinnen mij meegesleept naar een patchworkcursus omdat ik zo graag handwerkte......mijn verhaal wil ik altijd nog eens op mijn blog schrijven.
Ik zet een link op mijn blog.

groet Heleni

Ieke78 zei

Hoi Mieke,
Wat een leuke stofjes zijn dat! Ik wil graag meedoen aan de give-away & daarom hier het verhaal van mijn besmetting.
Ik ben nog niet zo heel lang geleden met het quiltvirus besmet geraakt toen ik een oude naaimachine van mijn mams kreeg & ik om te oefenen een lapjesdeken in elkaar ging zetten. Het was de bedoeling dat ik kleding zou gaan maken, maar na eenmislukte poging stortte ik me op het quilten & daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Inmiddels in mams ook hard aan het quilten & kunnen we dus samen leuke plannen & projecten bedenken.

groetjes,
Ieke

Yvon.v.D zei

Hallo Mieke,
Als kind was ik altijd al met naald en draad i/d weer. Mocht zelfs als 6 jarige alleen op mijn moedres electrische naaimachine m'n gang gaan.
Maakte later veel kleding enz voor mezelf en de kinderen. Maar toen ik door ziekte mindervalide werd en niet meer kon werken moest ik een hobby zoeken.Dus quiltboeken gelezen en zelf aanprutsen.Door het Prikbord en 2 cursussen ben ik helemaal besmet geraakt.Het grappige is dat mijn dochter nu ook besmet is.
Yvon.v.D

Unknown zei

Hoi Anita, via via kom ik hier op je mooie blog terecht en zie meteen je prachtige give-away. Ik waag heel graag mijn kans voor deze prachtige stofjes!
Haha, ik ben aangestoken door het quiltvirus maar nog niet besmet (denk ik tenminste) Ik doe de laatste dagen niets anders dan quiltblogs lezen en de oh's en ah's vallen hier in huis. Zelf wil ik dit echt leren maar stel het uit tot deze zomer, lekker op het terras kan er nog wel een hobby bij denk ik zo!
Veel plezier met het lezen van alle reactie's, ik plaats even een link,
fijn weekend alvast,
liefs, Sonja

mieke zei

Een hele mooie give-away, Mieke.
Ik wil graag meedingen en een link op mijn blog zetten.

Mijn 2 zussen hadden een nieuwe hobby .. PW.
Van mij kregen ze al mijn katoenen rest lapjes van kleding.
Na een poos vond ik het er toch wel leuk uitzien, wat zij maakten.
Vanaf toen begon het bij mij ook te kriebelen.Dat is plm zo'n 18 jaar geleden.

Rita zei

Hallo Mieke,
Wat een leuk idee om een give away te doen en daar dan aan te verbinden om te vertellen waarom je met dit virus besmet bent. Ik ben begonnen toen onze oudste dochter geboren werd en ik het zo leuk vond om een zelfgemaakt quiltje voor haar bedje te maken. Nu heel veel jaren later, maak ik nog steeds quilts met een veel grotere omvang en met heel veel mooie technieken. Ik ben echt besmet en vind het steeds mooier en leuker. gr. Rita

Anoniem zei

ik wist het heel erg zeker,ik zou niet zo verslaafd en hysterisch reageren bij het ontdekken van dat super leuke lapje.....ik was als klein kind al druk in de weer met naald en draad(oma was coupeuse,moeder was super onhandig en mijn vader kon alles maken wat hij zag)ik wilde de akte textiele werkvormen in haarlem gaan doen,maar mocht dat niet van mijn moeder,dat kon toe nog je had naar je ouders te luisteren en ik deed dat dus ook(stom,stom stom)maar gelukkig kon ik zelf ook wel allerlei technieken uitproberen en zo kwam ook quilten aan de beurt.het was toen nog moeilijk om een cursus te volgen,maar dat heeft het virus niet belet om tot besmetting over te gaan.inmiddels is mijn kast aardig vol met lapjes,zijn er UFO's enz.enz.kortom ik ben besmet,verslaafd en gelukkig.groetjes hanneke

Bizzy Martine zei

Dag Mieke, 18 jaar geleden zocht ik een stofje om op een baby-truitje te naaien. Zo kwam ik in een patchworkwinkel terecht en ging ik een beginnerscursus volgen. En zo ben ik begonnen, het werd alleen maar erger, toen ik bij Kristel van Atelier Salgarollo terecht kwam. Er is een periode geweest dat ik minder tijd en zin had om iets te doen vanwege de gezondheidsproblemen van mijn jongste zoon. Toen ik een aantal jaar geleden een Burn-out kreeg zei de dokter dat ik nu eindelijk eens iets moest doen dat ik graag doe. Zo ben ik dan weer meer en meer gaan doen en ik moet toegeven soms loopt het de spuigaten uit, maar ik vindt het zo fijn om elke keer weer mooie dingen te maken!!!
Heel leuk die give-away, ik waag mijn kans!!! Ik zal een link op mijn blog zetten.
Groetjes, Martine

Miny zei

Wat een leuke give away, je hebt een leuk blog ik ga je in mijn lijst zetten. Ja hoe raak je besmet? Ik deed mee aan een serie workshops je moest ze allemaal volgen en de laatste was een kussen maken met de logcabin techniek (weet ik nu) voor mij gevoel was dat de minste workshop maar ja gaan. toen ik door had hoe het werkte en thuis afgemaakt en nog wat info meegekregen ben ik nooit meer gestopt met quilten.
Dat is nu bijna 23 jaar geleden.

Groeten Miny

Plakhuis zei

Wat een leuke gve away!! Dat is niet mis. Jaaaaa, ik doe natuurlijk graag mee. Ik ben ruim 16 jaar geleden besmet geraakt met het quiltvirus. Eerst een machinale logcabin maar toen het echte werk op een sampler cursus. Jaren alles met de hand gedaan maar sinds 7 jaar doe ik veel patchwork en quilten op de machine.En momenteel een quiltdipje. Maar dat zal wel weer goed komen.

Annie zei

Hallo Mieke
Wat een leuke give-away, die naaldjes gebruik ik ook altijd en wat een mooie stofjes.
Nu jouw vraag 'hoe ik besmet ben geraakt' Ik ben ooit in de vorige eeuw samen met een schoonzusje op cursus gegaan omdat het ons leuk leek maar heb nooit het werkstuk afgemaakt maar kon de moed niet opbrengen om het weg te doen en iedere keer met de kast opruimen kwam ik het weer tegen en dacht oh wat zou het mooi zijn als die af was. Had ook niet zoveel tijd om er weer aan te beginnen (3 kleine kinderen)dacht ik en wist ook niet precies hoe ik het door moest quilten.
Kinderen worden groter en de hang naar het afmaken ook zodoende ben ik 3 jaar geleden weer begonnen en vind het een prachtige hobby tevens ga ik bijna wekelijks naar de BEE waar wij met z'n 3en lekker aan de gang gaan. Ik zal proberen een link op mijn blog te zetten.

Lieve quiltgroet Annie

Anoniem zei

Om naast een drukke baan een leuke hobby te hebben om te ontspannen ben ik met quilten begonnen. Dit is inmiddels een aantal jaren geleden. Nu met pensioen en veel tijd om mijn hobby uit te voeren. Hoop te winnen want ik vind je prijs erg leuk.
groeten Dini
akuijer@versatel.nl

Anoniem zei

Om naast een drukke baan een leuke hobby te hebben om te ontspannen ben ik met quilten begonnen. Dit is inmiddels een aantal jaren geleden. Nu met pensioen en veel tijd om mijn hobby uit te voeren. Hoop te winnen want ik vind je prijs erg leuk.
groeten Dini
akuijer@versatel.nl

Carla zei

Heb geen eigen blog dus kan je daar niet opzetten. Volg drie blogs per dag en dat zijn telkens weer andere anders kom ik nergens meer aan toe.
Hele leuke stofjes. Ik quilt nu zo'n 15 jaar en dat kwam door een vriendin waarmee ik op breiles voor de breimachine zat en die deed ook aan quilten. Toen ze eens iets meenam was ik verkocht en verslaafd.
Carla

conny's quilts en creaties zei

Wat een verleidelijk pakketje ga je weggeven, daar waag ik graag een kansje voor. Ik ga je meteen maar officieel volgen nu.... Hoe ik besmet raakte met quilten: het begon in 1986 of '87 met een stukje in de Ariadne over quilten, er stond een klein kerstquiltje in en dat heb ik zonder enige quiltkennis gemaakt, vlot daarna was er in mijn toenmalige woonplaats Drachten de landelijke tentoonstelling van het quiltersgilde....ik ben daar toen lid van geworden en de verslaving woekert nu nog.....Veel plezier met het lezen van al onze verhaaltjes! En bedankt voor het organiseren van deze give away.
groetjes Conny

hartkussen zei

wil ook graag een gokje wagen voor de mooie stoffen.

veerle zei

Hoi Mieke,
Tof dat je ook een give away doet :) Uiteraard zou ik dit willen winnen, want ik heb de stofjes in de winkel gezien, hahahaa
Ik volg je ook al een tijdje hé

lia zei

sinds 3 jaar ook verslaafd. mijn dochter wilde een quilt hebben en omdat mama toch altijd zoveel met lapjes en draadjes prutste mocht die hem wel even voor haar maken.Na de eerste bleven de stofjes en leuke quiltpatronen aan mij trekken en ben dus niet meer gestopt met quilten.

Anoniem zei

Wat een leuk pakketje. Ik quilt ongeveer sinds 1995. Ik zag in de Libeel een quilt en ben zo begonnen en nooit meer opgehouden. Ik naaide altijd al veel, kleren voor de kinderen en mijzelf.
groetjes Marry
marrybril@wanadoo.nl

Anoniem zei

Hallo Mieke,

Dat is inderdaad boffen dat je 3x wat wint. Maar het is je van harte gegund. Ik ben door het quiltvirus besmet door 2 zussen. Eigenlijk 1 zus, die voor mij een prachtige quilt maakte uit dankbaarheid voor iets dat ik gedaan heb en had. Ik had altijd al bewondering voor wat ze maakte, maar ik dacht dat ik al dat gefriemel niet leuk zou vinden. En ik vind het toch LEUK!!!! Helemaal verslaafd.
Groetjes Wilma)

Merian zei

Hoi Mieke,

Wat een mooi give a way.
Hoe ben ik aan het quilten geslagen.
Ik deed heel veel machineborduren, leerde daar Dorien kennen.
Ik weet nog dat ik zei: Ik ga nooit met die kleine lapjes werken.
Maar na een paar maanden vond ik het toch wel een uitdaging om met Kleine lapjes te werken, en Dorien vroeg of ik bij een Bee wilde.
Ja zei ik toen, en leerde ik Jeanneke kennen van het huisjes virus. En Quilten we nu al 4 jaar samen in de Bee en soms met zijn tweeën.
En ben ik gevallen voor het Quiltvirus, maar wel een heeeeel leuk virus.

Groetjes Merian

katrien zei

WAt een leuke give-away.

Ik ben via een cursus bij de kav aangestoken met het virus ,dit is nu zo'n 16 jaar geleden denk ik.

Mir zei

Hoi Mieke,

Ik ga je ook volegn hoor en zet een linkje op mijn blog. Ik quilt nog niet zo heel lang maar de basisvaardiheden leren stond al wel heel lang op mijn lijstje. Dire jaar gelden ben ik dus een beginnerscursus gaan doen. Het is echt een virus geworden waardoor ik besmet ben maar wel een leuke!!
Jammer genoeg heb ik (nog) niet zo heel veel tijd om echt dagen te kunnen patchen en quilten maar ooit gaat dat goed komen hoop ik.
Je Give-away is prachtig, ik ga ervoor!!
groet, mirjam
http://mirquilt.blogspot.com

Marjolein Ztm zei

Wat een lieve stofjes. Die zou ik natuurlijk graag willen winnen.
En hoe ik besmet ben geraakt. Ik zou het niet weten. Wilde altijd al dingen doen met stof en patchen is daar gewoon een onderdeel van. Ook borduren vind ik erg leuk om te doen.
Dus gewoon een keertje een cursusje gevolgd en jawel hoor, ik vond het erg leuk. En na bijna 10 jaar vind ik het nog steeds leuk.
En hoe leuk, dat kun je wel zien aan de naam van mijn weblog.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

quiltmiep zei

Wat een mooie stofjes. natuurlijk zou ik die graag winnen. Ik wil je ook wel vertellen hoe ik ben begonnen met quilten. Mijn eerste kennismaking was jaren geleden , ik denk wel zo,n 40 jaar. Ik was aan het winkelen in Amsterdam en liep een quiltshop binnen. Mogelijk den haan en Wagemakers???. Ik zag diverse quilts en werd meteen verliefd. Als jonge vrouw , Ik was toen midden 20 nam ik me voor dat ik dat ooit ook wilde gaan doen. Een heel leven verder, ik ben inmiddels 64 ben ik na mijn pensionering eindelijk begonnen , en meteen verslaafd geraakt. Inmiddels is ook mijn dochter door het virus besmet. Zo zie je maar , ook na jaren steekt een oude liefde weer zijn kop op.
Een fijne dag nog , Groetjes Ria

lieve zei

Wauw wat een mooie stofjes. Ik ben nog niet zo lang bezig maar helemaal verslaafd... Ik heb zelf geen blog maar geniet wel telkens weer van je verhalen... Ik doe dus graag mee ... Nog veel succes verder met alles wat je doet.
Groetjes
Lieve

Rian zei

hoi mieke, wat een leuke weggeverij. Ik doe graag mee.
Sinds een jaar of 4 quilt ik. Als kind woonde ik vlakbij een winkel waar hele mooie lapjes te koop waren, waar mensen van die mooie lappen van maakten. Ik vond het fascinerend om daar voor het raam te neuzen. Helaas is de winkel weg, erg jammer.
Jaren later, nadat ik voor mijn werk mijn MBA gehaald had, mocht ik van mezelf nu een creatieve cursus volgen. Nu 4 jaar geleden denk ik. het werd een beginners quiltcursus bij de Schapekop. Toen ik het virus echt bij mij overgeslagen. Naaide ik voor die tijd alleen kleding en kocht ik ook regelmatig grote lappen, daar kwamen vanaf toen ook af en toe kleine lapjes bij. Ik heb het met de hand geleerd, maar probeer mezelf nu ook het machine patchen en quilten te leren.
enne, eigenlijk is het maar goed, dat de quiltwinkel hier in de stad weg is...... ik zou er anders best vaak komen. Nu koop ik bewuster, omdat ik er speciaal voor op pad moet.

groeten en fijn weekend.

inge zei

ik ben zo'n 8 a 9 jaar besmet, gewoon omdat ik altijd graag handwerk deed en ik me inschreef voor een beginnerscursus. het virus heeft me nooit meer verlaten ;-)

baukje zei

Begin vorig jaar ben ik besmet geraakt. Ik heb het net even nagekeken kan haast niet geloven dat het pas een jaar geleden is!! Ik heb altijd veel gehandwerkt, breeien vooral. Ik was tassen gaan maken en verkocht die aan vriendinnen en op de markt 1 keer per jaar hier in Frankrijk waar ik woon. Via het bloggen had ik kennisgemaakt met Dorien die heel veel leuke tassen maakte maar ook quiltte. Zij vond een van mijn eigengebreide sjaals zo mooi, toen stelde ik voor, jij krijgt van mij die sjaal en als ik een keer in Nederland ben leer jij mij de eerste beginselen van het quilten. We hadden elkaar nog nooit ontmoet dus het was best spannend die afspraak op het station in Tilburg toen ze me kwam ophalen...
Ik heb die dag ontzettend veel geleerd en ik was helemaal weg van al die lapjes die ze had. Kasten vol, ik keek mijn ogen uit. En zo is het gekomen;.
Ik brei nu nog wel maar veel minder en been een heel enthousiaste quiltster geworden. Ik wil dan ook heel graag je lapjes winnen.

Lida zei

Ik kreeg zo'n twintig jaar geleden een boek van mijn moeder met daarin mooie foto's en patronen van quilts, zonder enig benul van hoe ben ik begonnen en maakte mijn eerste quilt, van restant gordijnstof, een lap ongebleekte katoen, een stuk keperkatoen dat ik van mijn vader kreeg en een lap gebloemde stof ook gekregen, tussenvulling van de markt die eigenlijk voor jassen was en wel echt quiltgaren! Ik pitte hem door in een borduurring en wist natuurlijk niet hoe, dus stak de naald steeds recht naar beneden en dan weer recht naar boven! Nog steeds in mijn bezit en nog steeds een van mijn lievelings quilts!
Veel succes aan iedereen die meedoet voor deze mooie give-away!
Groetjes
Lida

baukje zei

Ik vergeet nog te zeggen dat ik ook een giveaway heb op mijn blog en ik heb ook een link naar de jouwe gemaakt.

MARJO zei

Hoi Mieke,

Wat een schitterende give-away. Ik waag een kansje. Je weet maar nooit.
Ik ben tijdens mijn werk in aanraking gekomen met quilten. Een van mijn collegaatjes nam altijd quilttijdschriften mee en gaf aan een andere collega uitleg over patchwork en quilten. Ze kreeg ook stofjes om een kussen te maken, met een bepaald blok.
Ik was erg geïnteresseerd, maar het was niets voor mij zeiden ze. Ik had te weinig geduld.
Toch kreeg ik ook het patroon en lapjes en ging ik heel enthousiast aan de slag. En ik was zo gegrepen, dat ik een week later aan een sprei voor een lits-jumeaux bed wilde beginnen. Heb toch maar eerst wat les genomen en ben nog steeds heel erg fanatiek met lapjes, patchwork en quilts en probeer graag nieuwe technieken uit.
Groetjes, Marjo

els b zei

Hoi Mieke, wat een prachtige give away. Ik doe graag mee want sinds ik niet meer werk heb ik mij geheel 'ondergedompeld' in het patchen en quilten.
Groetjes, els

Anoniem zei

Dag Mieke,
ik ontdek je blog, en het is een aangename verassing! Ik doe patchwork sinds ongeveer een 10tal jaren, het diende eerst als afwisseling voor een moeilijke taak die ik had (boekhouding werk...), maar het is stilaan een tweede natuur geworden, en er gerbeurt heel zeldzaam een dag zonder dat ik de naald in handen vastneem.
Ik wens je veel succes, en zeg ik je tot lezens op je blog! Zelf heb ik geen blog, dus ik veronderstel dat ik niet in aanmerking kom voor de 'give-away', maar toch blijf ik een volger van je blog!
Josine, Turnhout

Anoniem zei

deze goive away kan ik niet voorbij laten gaan.
Ik ben ooit met quilten begonnen omdat mijn man vroeg of ik ook zulke mooie dingen kan maken. Hij is nog steeds mijn grootste bewonderaar.
En ik ben op 14 april jarig, dus dit zou een leuk cadeautje zijn.
Margriet

Sieneke zei

hallo mieke
ook ik doe graag mee hoor ,
gr sieneke

Anoniem zei

Dag Mieke, ik ben jaren geleden beginnen quilten bij Naald en Draad bij Carine, u welbekend :)!Na een cusus zonnebloemen maken,schreef ik me in in de quiltles en ben daarna niet meer gestopt.10 jaar geleden denk ik of is het al langer?Jou blog volg ik al van dag 1,hij staat bij mijn favorieten! Ik vind het leuk dat jij regelmatig iets op je blog zet want dat is fijn om de da mee te beginnen...Liefs, Linda Marchand

witje zei

leuke give-away
als beginner zou ik graag willen winnen

Saskia zei

Ik doe heel graag mee, ben nog maar sinds kort besmet, wilde altijd wel maar durfde niet. Nu ga ik zelfs met mijn schoondochter morgen naar een Quilt winkel, samen willen we in het najaar een cursus gaan doen. Zo leuk samen. ik plaats ook een link.
Fijn weekend, groetjes Saskia

Juicybear zei

Leuke give away zeg, ik doe ook graag mee. Dat ik ben gaan quilten is eigenlijk de schuld:-) van Else ik maakte eerst beertjes en zat op haar berenlijst en toen zag ik dat ze ook quilten maakte en werd er helemaal verliefd cq verslaafd aan zodoende begon ik er ook mee en heb er geen dag spijt van.
Groetjes Anneke

Ineke zei

Oh ja, een leuke give-away. Ik heb mij aangemeld als volger en zal zo even een link op mijn pagina zetten.
In 2003 hb ik mij aangemeld voor een cursus patchen en quilten, sindsdien ben ik behoorlijk besmet, soms gaat het wat moeizaam, omt er niet veel uit mijn handen, de andere keer ben ik met wel 7 projekten bezig.
Fijn weekend, groetjes,
Ineke

http://inekehulzebos.blogspot.com/

Ineke zei

Ik heb op mijn pagina een leuke link naar je pagina gemaakt!!!
Dag, groetjes

Marga (MarPie) zei

Natuurlijk wil ik ook wel graag een kansje wagen. Weet niet meer waardoor of wanneer ik geraakt werd door het quilt virus. Weet wel dat ik er nu mee naar bed ga en mee op sta. Zou niet meer zonder kunnen.
Dank je wel voor deze "give a way"
Fijn weekend.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Ik ben sinds 1998 besmet, gewoon omdat ik de patronen en stofjes zo mooi vind. Eerst zelf aangeleerd en later een cursus gedaan.
Groetjes, GeaZ

vannessa zei

hallo,

heb even rondgesnuffeld op jouw leuke en gezellige blog. zelf heb ik er geen, dus een link plaatsen kan helaas niet.

ik ben 11 jaar geleden besmet geraakt met het quiltvirus door mijn schoonzus. ik dacht dat patchwork en quilten alleen in amerika werd gedaan. Er ging een wereld voor me open toen ik er achter kwam dat dit niet zo was :-)

groetjes, en nog veel succes met je blog

vannessa

Elly zei

Wat een prachtige prijs heb je voor ons uitgezocht. Ik ben met quilten in contact gekomen doordat ik een cursus kartonnage deed bij een mevrouw die handwerkjuf was geweest.
Zij had een hele grote lesruimte op zolder en in het trappenhuis hingen prachtige grote quilts. Ik bewonderde ze elke week. Toen vroeg ze of ik het ook wilde leren. Zo is het begonnen en mijn eerste quilt was gelijk 1 meter x 1 meter. Sindsdien ben ik niet meer gestopt en is heeft het virus toegeslagen. Succes met je give-away. Hij staat op mijn blog.

Hennie zei

Hoi Mieke wat een leuke give way, ik doe graag mee ! ! !

Ik ben eigenlijk altijd al bezig geweest met stofjes en garen, kleding maken, breien, borduren. Mijn zus en ik hebben het geërft van onze moeder, het zit gewoon in mijn genen, ha, ha, ha.
Ik kocht jaren geleden een quiltboek voor beginners, omdat ik quilts gewoon mooi vond, (niet zo gek toch ! ! !) deze heeft een poos in de kast gelegen, werd er zo nu en dan uit gehaald, maar verder kwam ik niet.
Ik maakte mijn eerste sampler in 1999 op quiltles en was meteen besmet met het virus.
Zo is het bij mij dus begonnen.

Fijn weekend Hennie.

Anoniem zei

Als ik de blogs lees en zie dat er een give-away is,denk ik -oh wat leuk om dat te winnen! Ik heb zelf geen blog,maar lees ze wel regelmatig.
Zelf handwerk ik al van kind af(moeder was onderwijzeres en handwerkte zelf altijd),borduren,en later kleding naaien,wat overging in quilten na een wedstrijd in Margriet-jaren 70?
Succes met de give -away en veel quiltplezier.
goed weekend
Truus uit Drenthe

Marga (MarPie) zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Quiltpassion.blogspot.com zei

We mochten eind jaren 90 onze merklappen exposeren bij DMC op?in het Spinveld in Breda. Toen we de tentoonstelling gingen bekijken, was er ook een tentoonstelling van prachtige quilts. Toen dacht ik: "dat wil ik ook
Wat een mooie giveaway, ik doe graag mee. Ik bleek nog geen volger te zijn, maar ben dat nu ook.
Groetjes, Cisca

qm zei

Hoi Mieke, natuurlijk doe ik graag mee met je give away en zet het om mijn blogje.
heo ik begon met quilten? Handwerken vond ik leuk. Mijn man woonde in een klein dorp en bij buren hong een prachtig quiltje aan de wand...ik was helemaal in de ban. het was gemaakt door de schoonmoeder van onze buuf.
zij wilde het wel aan mij leren op de middagen dat ze oppaste en de kinderen op bed lagen...kosten zo nu en dan een zelfgebakken cake (want daar was ze niet handig in:))
zo ben ik begonnen en dankzij internet en quiltbee heb ik veel dingen bijgeleerd en nieuwe quilters leren kennen zelfs 2 in eigen dorp...
groetjes Anneke

Geckoboxes zei

ja zeg, zo'n mooi kadootje zou ik best wel willen winnen! Na al die jaren zijn lapjes en naalden nog steeds welkom. Ruim 20 jaar geleden, toen ik in Atlanta(USA) woonde, maakte ik mijn eerste sampler quilt in een klein quiltwinkeltje. Sindsdien is die winkel heel groot geworden en mijn passie voor quilten uit de kand gelopen ;)) Nu, na zoveel verhuizingen naar verschillende landen is de liefde voor quilten altijd gebleven! Groetjes uit Brazilië!

Anoniem zei

Wat een leuke stofjes. Daar wil ik ook mijn kans op wagen. Je hebt een leuk blog en ik volg je via Costa.
Groetjes
Christine

Dear Jo zei

Wat een prachtige lapjes!!!
Hoe ik besmet ben met het virus??? Na een vervelende en voor mij onverwachte scheiding zag ik een quilt staan in een Ariadne (dit was in 1991). Het leek mij een mooie manier om de gedachten te verzetten en dat is gelukt!!! Na een jaartje was mijn eerste quilt af en na een poosje rust volgde de tweede. Je raad het al....VERSLAAFD! Ik was wel een heel jonge quiltster en overal waar ik kwam was ik het piepkuiken, maar dat heeft me niet tegen gehouden. Inmiddels zijn er al tientallen quilts gemaakt, weggeven, verkocht etc. Heerlijk, deze verslaving! Ik zal een link naar je give-away op mijn blog zetten.

Els zei

Wat een leuke give away ik wil graag mee doen. Op mijn blog heb ik een tentoonstelling gemaakt van al mijn quilts die ik in de loop der jaren heb gemaakt. Ik ben verliefd geworden op een klein zeepzakje dat aan elkaar was gepatched en zo is het gekomen:)

GREETJE zei

Wat een gave stofjes daar durf ik wel een gokje aan te wagen. Hoe ik eraan verslaafd ben geraakt? Ik had eerst mijn zwager Gert (bij jullie allen wel bekend denk ik)helemaal gek gemaakt met stofjes toen hij nog aan het borduren was. Ik had hem verteld dat hij die leuke stofjes ook kon gebruiken in combinatie met het borduren. Maar toen hij al een poosje bezig was begon het bij mij ook te kriebelen en af en toe help ik in een boerderijwinkel De Lindehof in Zalk deze verkoopt allemaal hollandse stofjes dus begon het nog meer te kriebelen. En je raad het al ik ben nu ongeveer 8 maand bezig en alles draait om stofjes.
En zo is het gekomen en hoop er nog heel lang van te kunnen genieten!!

Wilma Kuin zei

Oh wat een reacties!! Snap wel waarom,..

Marieke zei

Een erg mooie giveaway - ken de winkel erg goed.
Creatief bezig-zijn, met name PW maakt dat je soms iets negatiefs of verdrietigs in iets positiefs of moois kan omvormen. Het is een deel van een verwerkingsproces...

Jeske zei

Bedankt voor de mogelijkheid - laat ons hopen....
Jammer genoeg heb ik geen blog en kans alzo ook geen berichtje plaatsen.
Quilten is niet alleen een hobby - het is een passie!

Dien zei

Erg mooie giveaway, let's hope...
Ben een autodidact en probeer, oefen, lees .
Het wordt alsmaar plezanter en interessanter.

Gert zei

Ik ben ooit gestart met kruissteekborduren en was hier helemaal verslaafd aan. Ik zei altijd dat ik nooit iets anders ging doen. Totdat ik besloot om 1 borduurwerkje te verwerken in een kussentje en ik dus mijn eerste quiltstoffen kocht. Hierna ben ik steeds meer gaan doen met stoffen en tegenwoordig maak ik geen enkele kruissteek meer, maar doe ik des te meer met de stoffen.

by Ieke zei

Ik ben via via op je blog terecht gekomen en ben verbaasd over je creaties. Jeetje, wat maak je mooie dingen.

Misschien ben ik niet de enige, maar ik ben besmet geraakt met het quiltvirus (het is nog maar in de beginfase bij mij, incubatieperiode denk ik) door Supergoof! Die ken je vast wel, toch?

Ik had in de bibliotheek een keer een patchwork patronenboek geleend om eens flink aan de slag te kunnen gaan met onze enorme voorraad restlapjes. Verder speurend op het www kwam ik steeds meer prachtige quilts tegen. En nu ben ik dus officieel ook besmet!

Ik zou graag meedoen aan je give-away, (mag dat al, ik ben net pas volger geworden?). De lapjes zijn prachtig, de quiltnaaldjes komen altijd van pas en dat lintje. Dat maakt het setje compleet! Ik heb een linkje op m'n blog gezet!

Corry zei

Koekkoek, wat heerlijk dat al deze dames het als kind al in de vingers hadden en ik gelukkig niet de enige was die veel met stof en patronen in de weer was/is. Het begon bij mij ook zo maar. Het quilten heb ik via internet gezien en daar zag de deken met mooie patronen erop waar ik als kind al van droomde. Een quiltdeken voor op de bank en zo. Nu hij is er gekomen en ook 1 voor mijn dochter gemaakt met een soort levens lijn er in. Dus je snapt wel dat ik ook heel graag een kansje waag voor de giveway.

Klaske zei

Wat een prachtige lapjes heb je voor je give-away, hier zou ik meer raad mee weten dan de Kaffe Fasset lapjes die ik als een give-away weggeef..
Dus ik doe graag mee..
4,5 jaar terug vroeg een vriendin van mij of ik mee ging naar een logcabin-cursus om de wintermaanden wat mee rond te komen..
Beide geen flauw idee wat het in hield, het quiltvirus heeft me toen te pakken genomen, bij mijn vriendin helaas niet..
Fijne dag

quiltmarjanneke zei

Wat een prachtige stofjes!
Ik handwerk al vanaf mijn vroege jeugd, begon met breien, toen borduren, toen kleding maken en van de kleding rolde ik in de quilts. Al die prachtige lapjes, de schitterende kleuren, ik geniet er dagelijks van!

Jeanneke zei

Wat een prachtige Give Away, Mieke!
Ik wil heel graag meeloten.
De Quiltkoorts brak bij mij uit in 2007, maar hij had een incubatietijd van 20 jaar, omdat de besmetting in 1987 had plaatsgevonden, door een buurvrouw die wonderschone quilts ontwierp en maakte.

Groetjes!

Jeanneke.

Carine Remmery zei

Hallo Mieke,
Wat is dit een knaller van een reactielijst! Het zijn dan ook hele leuke stofjes die ik mee mocht kiezen bij de leverancier.. maar daarom zitten ze nog niet in mijn eigen mandje hé! Je zal je werk hebbenstraks.
Ik doe al 23 jaar aan patchwork. Mijn buurvrouw wou het leren maar durfde niet alleen naar de cursus gaan. Daarom vroeg ze me of ik meeging. Dat heb ik dan ook gedaan en ik doe het nog steeds! een virus waar je niet vanaf raakt, maar deze virus maakt je blij. Ik heb reeds veel mensen deze virus doorgegeven en iedereen is er blij mee! Jij toch ook? groetjes Carine

Carin zei

Wat een fantastische give away. Ik doe dan ook heel graag mee !! Ik raakte besmet in 2007 toen ik iets moois wilde maken voor vrienden van ons, mijn allereerste quilt heb ik dan ook aan hen gegeven.

Anoniem zei

Watheb je al veel reacties ! Ik zal je niet vermoeien met mijn verhaal, ik wil alleen even kwijt, dat ik heel veel plezier beleef en heel veel inspiratie op doe tijdens onze bee´s van de Markante Quiltfroulje!
Jij ook heel veel inspiratie toegewenst met al deze verhalen ;)

Anja zei

Hallo Mieke,

ik was nog geen volger van je blog (nu dus wel), maar lees hem af en toe wel. Ik wil graag mee doen met je give-away.
hoe raakte ik besmet? Ik vond het altijd al mooi zo'n quilt. Dat leek me wel wat op het bed. Toen ik eens langs onze quiltwinkel liep en de etalage bekeek, dacht ik: nu moet ik het maar eens gaan wagen, anders doe ik het vast nooit. M'n man was het hiermee gelukkig eens... Na de eerste les kwam ik thuis met de mededeling: ik heb er een verslaving bij.... Zo is het dus gegaan.

Yvonne zei

Ik ben volger geworden was nog niet eerder op jouw blog geweest, maar genoeg om te zien en te lezen. Bedankt voor de leuke give-away.

Yvonne zei

Er staat een foto van jouw give-away op mijn blog.

Groetjes
Yvonne

Anoniem zei

Hoi Mieke,
Ik wil graag meedoen met je give-away. Ik quilt nu zo'n 12 jaar en het verveeld nooit, eigenlijk word het steeds erger. Heb zelfs mijn eigen kamertjes sinds 2 jaar, Heerlijk. Groet Jose uit Noordwijk

Annemart Berendse zei

Ik ben begonnen door mijn schoonmoeder. Zij nam me mee naar een quiltwinkel om lapjes uit te zoeken voor een quilt die ze voor me ging maken. Toen was ik verkocht. Mijn eerste blok was de volgende dag klaar! En je lapjes zijn enig, dus ik doe graag mee aan de giveaway!

lia zei

Altijd al in de weer geweest met lapjes, maar met patchwork pas een jaar of twee geleden begonnen. Ik ontdekte de dear jane en was verkocht. Wat heb ik daar veel van geleerd!!! De dear jane is nooit afgekomen, maar wat quilten betreft was ik verkocht. Groeten lia.vandenbrand@live.nl

Anoniem zei

hallo
wat een leuke give-away en ik doe daar graag aan mee....helaas ben ik op de pc niet goed genoeg om een blog te beginnen , maar ik geniet wel van de vele mooie blogs die er zijn.hoe ben ik gaan quilten, nou ik ben nog niet lang bezig maar het is begonnen door een blog waar ik een quilt zag van hexagonnen. ik vond het geweldig en ben het ook gaan proberen. nu kreeg ik in die tijd ....ongeveer n jaar geleden...ook te horen dat ik ziek was en zo werd het quilten niet alleen een zeer welkom tijdverdrijf maar ook een manier om via het reageren op blogs en het forum een manier om in de tijd dat het uit huis gaan niet mogelijk was toch met mensen in contact te zijn. en in dit jaar heb ik meerdere quilts gemaakt en het is heerlijk om de gedachten te verzetten...bedankt voor je verhalen die mij en ik denk vele andere iedere keer weer een glimlach en inspiratie bezorgen. groetjes tanja

Anoniem zei

Wat een mooie lapjes, ik doe graag mee. Ik ben in 1989 begonnen met patchwork naar aanleiding van een artikel in de krant van twee dames die lesgaven in Alphen ad Rijn. Ik zocht een leuk tijdverdrijf en heb me in een opwelling opgegeven....
Groetjes, Cora

Anoniem zei

Hallo Mieke,
bij mij kwam het quiltvirus een deurtje verder toe wij in 1995 amerikaanse buren kregen.En deze buurvrouw deed de hele dag niks anders,dat was dus moeilijk om hetalleen maar bij toekijken te laten :-)
Dus doe graag mee.
Gr. mariannesnijders@home.nl

els zei

Schitterend die lapjes en dan die naaldjes! Ik ben zo benieuwd of die beter werken dan de mijne. Ik heb een speciaal (bomvol)doosje om al mijn kromme en gebroken naalden in te stoppen. De stukken vliegen me soms om de oren....
Ik quilt nog niet zo heel lang. Op een dag kwam ik bij een kennisje en zag een quilt op haar bank. Ik heb haar gevraagd hoe je aan zoiets begon.
Ze gaf me wat lapjes, een stuk ongebleekte katoen en wat ruitjespapier en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Niet gehinderd door enige kennis van zaken heb ik sterren getekend en gemaakt, alles aan elkaar genaaid en daar is een échte beddequilt uit ontstaan, waar we al jaren, naar volle tevredenheid, onder slapen. En nu ben ik bezig met "de" huisjes.
Hartelijke groet,
Els.

Janny zei

Hoi Mieke, wat een goed idee zeg! 20 jaar geleden stopte ik met roken; maar moest dus wel met mijn handen bezig blijven. (anders werd er alleen van alles in mijn mond gestopt) Dus begon ik met patchen en quilten, een betere manier om je geld te gebruiken! Groetjes, Janny

Noa zei

Wat een leuke give away heb je ik ding daarom ook graag mee

gr

Anoniem zei

Hoi Mieke,
Het is elke keer weer een feestje om je blog te lezen
Ik ben via een vriendin verslaafd geworden. we gingen een 1000 hexagonnen kleed maken om lekker onder te kruipen in de winter.Inmiddels heb ik een rood/witte sprei gemaakt voor mijn zoon, 1 regenboog sprei voor mijn dochter en nu ben ik aan het doorpitten van mijn vingerhoedjes kleed.

Groetjes YolandaW

Anoniem zei

Wat een mooie give away, het zijn precies mijn kleurtjes, dus ik waag graag een kansje. Ik ben ongeveer 8 jaar geleden begonnen met quilten na een vakantie in Amerika en er toen aan verslaafd geraakt ! Ik quilt met heel veel plezier, meestal met de hand, en hoop er nog lang mee door te gaan.
groetjes van Els Pelt
(P.E.Pelt@hetnet.nl)

ZsaZsa zei

Hallo Mieke,
Leuk dat jij zo vaak een give-away wint. Ik heb minder geluk, maar we doen wel iedere keer mee.Het meedoen alleen vind ik al leuk. Ik kijk regelmatig even op jouw blog zelf heb ik er geen. Ik ben besmet geraakt met het quiltvirus toen ik een met een gekregen 1e klas treinkaartje naar een quilt tentoonstelling ben gegaan en toen was ik verkocht. Was toch altijd al gek op stofjes dus nu "verzamel" ik lapjes. ook via de kerst- en verjaardaglapjes (heb nog nooit zoveel kaarten op mijn verjaardag gehad HEERLIJK.
Groetjes Fregina

Sonja zei

Wat een mooi setje stofjes, daar kom ik graag voor in aanmerking!
Quiltgroetjes,
Sonja

risja zei

Vroeger was mijn zus aan het quilten met de hand en ik verklaarde haar dat ze gek was. een paar jaar later stond ik op de camping bij mijn schoonzus die was aan het quilten met de hand en ik vroeg mag ik het een keer proberen, ja inderdaad toen werd ik besmet veel doe ik met de hand en af en toe op de machine.
Ja ik ben echt verslaafd.

carine zei

Het in Mei zo'n 30 jaar geleden dat ik besmet werd op een heel simpele manier met patchwork, ik keek naar een film en daarin zat de vrouw een sprei te maken met stofjes van overschotten van kleding. In de slaapkamer van haar kinderen, zag ik een lappendeken liggen op een schommelstoel, ze legde hem over haar en toen dacht ik dat kan ik ook ,heb hier zoveel stofjes die ik kreeg van mensen rondom me omdat ik veel poppen kledij maakte. Dus met lat en potlood tekende ik vierkantjes van 8cm/8cm en driehoekjes die aansloten bij mijn vierkantjes. Na ongeveer 1 maand ,elke dag ze aaneen genaaid te hebben , was de bovenkant af , had van mijn pa een solomio deken gekregen, de schaar erin en deze als batting en achtergrond gebruikt. Maar hoe zetten ze die twee dingen aaneen?
Wel mijn vader zei ... je kunt hem aan elkaar zetten met knopen , dus
in een school-klooster niet ver van ons huis, gaan aanbellen of ze geenknopen teveel hadden, in deklassen werd gevraagd om een inzameling te doen, is ook gebeurd, en ik heb in elk vierkant in het midden een knoop genaaid door de twee lagen , en toen hij afwas met een festonsteek rondom met dikke woldraad dat werkstuk afgewerkt. Ik was in dieperiode verlamd aan de onderste ledematen, ik heb dan deze plaid verkocht voor de een nieuwe stoel voor een MS patientje, Het was niet genoeg maar heeft toch bijgedragen . Trots dat ik toen was en gelukkig en sedert toen ben ik altijd met patchen bezig geweest en zal het altijd blijven doen. Eens ervan gebeten ,blijf je verslaafd , het is een gezonde verslaving, soms hoor je wel zeggen, het is een dure hobby, maar dokters betalen is nog duurder voor ongezonde hobbies nietwaar! Dit is mijn verhaal dat trouwens positief geeindigd is, na 6 jaar ben ik geen rolstoelgebruiker meer, het gevoel in mijn onderste ledenmaten zijn teruggekomen zoals het weggaan is. Mijn stofjes zijn mijnlevensadem ,ik zou zonder hen niet meer kunnen, want niet alleen voor mezelf maar ook heb ik meerdere mensen mee geholpen en dat doe ik telken jare weer!

Anoniem zei

Jammie, jammie wat een mooie lapjes. Ik doe graag mee met de give-away!
Liefs,
Ellie

Quiltswaen zei

Wat een leuke Give away, nou ik doe mee!
En wat een gezellige blog ik ga je zeker ook volgen! Kom je ook een keer bij mij langs? Binnenkort ga ik ook een Give away doen, mijn allereerste!

freubelmien zei

lapjes, stofjes en lint
dat is wat ons quiltsters bindt
met de moeilijkste patronen
we zullen er altijd komen
is het niet vandaag of morgen
dat doe we zonder zorgen

groetjes Mina

Anoniem zei

hoi
wat een mooie lapjes. ik wil graag meedoen aan de give away.
lijkt me leuk om te winnen.
groetjes judith

Marjan zei

O, wat een leuke give-away! Mag ik ook meedoen?
Ik ben nu zo'n drie jaar besmet met het quiltvirus. Voordien borduurde ik alleen, van jongsaf aan, met de paplepel ingegeven. Patchwork fascineerde me al jaren maar ik kende niemand die het deed. Tot ik op internet al die weblogs ontdekte! Zo heb ik het "van jullie allemaal" geleerd!

Laska zei

Ook ik wil graag deelnemen aan je give-away.
Ik ben ook verslaafd aan "lapjes " aan elkaar naaien.
Begon ooit op eigen houtje met de Engelse methode : papieren mallen (heel grote ) en leuke stoffen uit een behangers-boek : 't werd een eerste speelquilt voor onze eerste kleinzoon : zo een 6 jaar geleden.
liefs,
RL

Elly zei

dag Mieke,
voor het eerst op je blog en geweldig gezellig en een super idee je give-away, ga me hierna als volger melden want kom vast terug.Net terug van 5 week opname in het ziekenhuis heel voorzichtig bezig had net een project afgemaakt dus nu even zoeken als eerste de moed :) iets te willen
het quilt virus heb ik ontvangen van mijn vriendin en ik vind het geweldig zal ook proberen een link te plaatsen groetjes, Elly

Terray zei

Wat een mooie give away zeg...en ik zie dat ik nog op tijd ben.

Je laat al regelmatig een berichtje bij mij achter en nu kwam ik zomaar bij jou snuffelen en lezen.
En natuurlijk wordt ik volgster!

Groetjes
Tertia

Anoniem zei

Would you Receiver Assessment: Read You to definitely Get Enable

my website :: video to mp3 converter online

Anoniem zei

Types of Bikini And also Thong Under garments

my web blog: hotpot

Anoniem zei

Financial And Household Home Theaters

Also visit my web blog :: intrigue **

Anoniem zei

Distinct Puts Near future In Television

Here is my blog - diocese

Anoniem zei

Cell Surround Good Speakers Methods Some Helpful pointers And Guidelines

Here is my homepage ... oneself

Anoniem zei

Download and install Coraline Movie Absolutely free - Designed for Real Not to
mention Legal?

Here is my homepage ... chloroform

Anoniem zei

Your home Thearter Sitting

Here is my webpage ... paday loans uk

Anoniem zei

The best option For Entertainment Park Decorations On the Tiki Shack Importer

My site :: payday loans

Anoniem zei

Times Rocker Gambling Chairs - Just about the most Comfortable Gambling Chair

Also visit my site - dreadful ()